-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30792 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

آيا روح انسان همان خواب و خيال است يا خرافات ؟ قبل ا ز اين كه من به دنيا بيايم , روح من وجودداشت ؟ بزرگ بود يا كوچك ؟ چه شكلي داشت ؟

هر عملي داراي دو بعد است : مادي و معنوي . بدين ترتيب هر عملي مي تواند منافع ماغدي و معنوي ياضررهاي مادي و معنوي كم يا زيادي داشته باشد. نماز و روزه و در مجموع عبادت ما از اين قاعده مستثني نيستند.البته يك تفكر غلط درميان عوام وجود دارد و آن اين است كه گمان مي كنند دنياي بعدي , دنياي استراحت وبلاتكليفي است , يعني انسان در اين دنيا زحماتي را تحمل مي كند و بعد در آن دنيا از قيد زحمت خلاص مي شود وديگر تكليفي ندارد. درست است در آن دنيا, زحمات دنياي فاني وجود ندارد, چرا كه آخرت دنيايي است با وضع خاص خود و معنا ندارد آن جا مثل اين جا باشد, ولي بايد توجه داشت هدف خلقت در تمامي درجات حيات انساني يكسان است و با تغيير اين و آن تغيير نمي يابد. با اين بيان متوجه مي شويم كه و درآن دنيا نيز وجود دارد. درحقيقت دنياي بعدي استمرار كمالي انسان است . بنابراين همان گونه كه يك دانش آموز ازدبستان به راهنمايي و دبيرستان و... راه مي يابد, يك انسان نيز از كمالي پايين به كمالي بالاتر دست مي يابد.

اولين ثمرهء عبادات ما در اين جهان آن است كه در جهان بعدي رتبه و درجهء ما را معيّن مي كند و سير صعودي مارا در رسيدن به كمالات الهي معيّن مي سازد.

ثمرهء دوم انجام عبادات , تعيين ميزان تسليم و فرمانبرداري ما است در برابر خالق و مصون ماندن از عذاب هايي كه به واسطهء نافرماني , به آن ها مبتلا خواهيم شد.

البته ثمرات فراواني مي توان براي عبادات در نظر گرفت كه فعلاً به آن ها نمي پردازيم . مسلّماً عبادات ما داراي فوائد مادي فراواني است كه براي نمونه به بيان فوائد نماز مي پردازيم , اما پيش از آن آوردن مقدمهء كوتاهي راضروري مي دانيم :

در عرفان تبتي و هندي كه امروزه نام به خود گرفته , هر يوگي موظف است سه بار در روز (در اثناي طولع آفتاب , ميان روز و انتهاي غروب ) حركتي را انجام دهد كه يا نام دارد.اين حركت كه بسيار شباهت به وضو و نماز ما دارد, و حتي اذكار آن شبيه نماز است , مهم ترين حركت از حركات يوگا است كه بدون انجام آن يوگي از سير و سلوك باز مي ماند.

اين حركت داراي قيام , ركوع , دو سجده , قنوت , تشهد و... و حتي داراي دو ركعت است , چون داراي دو قسمت مانند هم است . فوايد ناشي از انجام اين عمل را به طور خلاصه مي نويسيم :

1 گشوده شدن كانال هاي انرژي (چاكراها) و توازن قواي جسمي و روحي .

2 دفغ زوايد و سم هاي بدن كه به واسطهء تحركات جسماني و بيماري و وضع جوي و آب و هوايي و... در انسان ايجاد مي شود.

3 آرامش رواني و فكري و كنترل افكار و احساسات .

4 شادابي و سلامتي بدن و سلول هاي جسم .

5 تصفيهء خون و تنظيم املاح و مواد داخل خون .

6 سلامتي شبكهء اعصاب بدن .

7 درمان انواع و اقسام بيماري هاي حاد و غير قابل درمان .

اين حركات تأثير عجيبي در كنترل دستگاه گوارش و قلب و عروق و رشد حواس ظاهري (بينايي , شنوايي و...)و كنترل و تنظيم غريزهء شهوت و غضب و باز شدن دريچه هاي اشراق و حكمت و ديدن عالم غيب به وسيلهء چشم سوم دارد.

متأسفانه ما مسلمانان به واسطهء بي توجهي به فرامين الهي , و سهل انگاري در انجام تكاليف الهي , هر روز از روزپيش بدتر و بدتر مي شويم , حال آن كه ديگران با سرمايه هايي بسيار اندك تر از آن چه ما داريم , به رشد و تعالي مي رسند.

تأسف بارتر اين كه , حركت سلام بر خورشيد كه فوايد بي شمارش بر همگان اثبات شده , در مقام قياس بانمازهاي مسلمانان با اذكار و مستحبات و مكروهاتش , به مثابهء قطره اي از دريا است و اصلاً غير قابل قياس است .

اميد است همين نكتهء مختصر, در تشويق و تحريض جناب عالي در دقت بيش تر بر تكاليف الهي مؤثر و مفيدباشد. در انتظار نامه هاي ديگر سركار هستيم .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.